8 kwi 2013

Sernik z Żurawiną

Do serników    mało   kogo   trzeba  namawiać:),to ciasto, które  można przygotować  na tysiąc sposobów:)  i zawsze  jest  smaczne:)



Skladniki  na  mala  formę 18cm

Ciasto kruche
1 szklanka maki
1/2 szklanki  cukru
1-2 jajka
1/3 kostki masła
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy


masa serowa
500g twarogu  półtłustego
2 jajka
2 łyżki   budyniu śmietankowego lub maczki ziemniaczanej
1/2 szklanki cukru
(można więcej  jeśli   lubimy  bardziej słodki  sernik)
100ml  śmietanki 30%
1/3 kostki masła
1 cukier waniliowy lub świeżą wanilie
Cukier puder i  żurawina na wierzch
(ja uzylam  suszonej ,którą  wcześniej namoczyłam w cieplej wodzie - ok pol godziny )


składniki na ciasto  zagniotłam i wykleiłam  dno  formy,  wcześniej   formę wysmarowałam masłem i wysypałam  drobna  bułką tarta

Twaróg zmieliłam 3 razy ,masło  roztarłam z cukrem i cukrem waniliowym na puszysta masę   po czym   dodałam  żółtka, gdy wszystko razem się   połączyło ,dodałam twaróg mączkę ziemniaczana i śmietankę,  dobrze  wymieszałam mikserem ,na sam koniec   już łyżką   połączyłam masę   z ubitymi  białkami
Wylalam na   ciasto i posypałam wierzch  żurawiną
Wstawilam do piekarnika   nagrzanego    do 180st   i piekłam ok 55min

Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Polecam koniecznie wypróbować przepis:)Pozdrawiam

      Usuń
  2. WOW! Brak mi słów, taki cudny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz racje, do sernikow przekoncywac nie trzeba, mnie na pewno:-) Wyglada pysznieeee:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mega-puszyste ciacho! Ekstra!:)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie nie trzeba namawiać ani trochę :) Twój wygląda wspaniale - taki wysoki i reprezentacyjny, wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. cudowny! aż brak mi słów, żeby wyrazić swój zachwyt nad połączeniem sera i żurawin! mniam!

    OdpowiedzUsuń
  7. piękny sernik, a jaki puszysty w środku, ślinka mi cieknie :) na dniach planuje upiec sernika :)

    OdpowiedzUsuń