13 lut 2013

Kluski slaskie z kapusta kiszona

Kto mnie zna wie ze kocham gotować:),ale i tak samo nienawidzę  marnowania jedzenia.
Pomijając kwestie gospodarności i zasadę każdego dobrego szefa kuchni ze:"wszystko w kuchni  można wykorzystać" kieruje się zwykła ludzka przyzwoitością i szacunkiem do  "chleba" -nie marnuje  nic w mojej kuchni.

W związku z tym  dziś wymyśliłam sobie obiad  z wykorzystaniem pozostałych  po wczorajszym obiedzie roladek wieprzowych .

Ziemniaki  które mi zostały    z wczoraj przecisnęłam przez praskę 



Dołożyłam 1 jajko ,popieprzyłam  i wsypałam ok 6 łyżek maczki ziemniaczanej i 2 łyżek maki pszennej (robię to za każdym razem na oko, w zależności ile mam ziemniaków.

                          Wyrobiłam ciasto  by wszystko razem się połączyło  ,ciasto powinno być zwarte ,plastyczne ale nie za twarde.
Uformowałam  wałek z ciasta i pokroiłam na porcje z których zrobiłam  kluski z dziurka:)

 Rzuciłam na gotującą się wodę i wyciągnęłam ,gdy były gotowe tzn  gdy wypłynęły na wierzch wody:)
 Jako dodatek zrobiłam surówkę z kapusty kiszonej 

kapustę kiszona poszatkowałam dodałam pol cebuli  drobno pokrojonej ,jabłko, kminek  ,pieprz, szczyptę cukru i polałam oliwa extra virgin(możną oczywiście użyć  zwykłego oleju)


 Sos cytrynowo- serowy : zrobiłam  na bazie beszamelu podstawowego
W garnuszku rozgrzałam łyżkę masła z łyżką maki pszennej
dolalam odpowiednio duzo wody i mieszając  rozprowadzilam dobrze make w wodzie.Gdy baza sosu się zagotowała dodałam odrobinę śmietany by zabielić sos,doprawiłam sokiem z cytryny -wedlug smaku
i  dołożyłam drobno posiekany plaster sera zółtego Gouda. 
(na koniec możną ewentualnie doprawić sola i pieprzem.)

Smacznego!
 

1 komentarz: