15 mar 2013

"Knuspriger Bienenstich - chrupiace "Uzadlenie pszczoły"

Niesamowite ciasto ,poznałam je  kilka lat temu w Niemczech 
gdy, tu przyjechałam do mojego obecnego a,wtenczas przyszłego męża:) 
Przywitał mnie takim właśnie ciastem  z jednej z  tutejszych cukierni:)smakowało cudownie, od razu się zakochałam:)i w moim przyszłym mężu i w cieście:)




Ciasto można dostać w każdej   niemieckiej cukierni ,a nawet w Lidlu , takie zamrożone gotowe. 
Oryginalne    robione na cieście drożdżowym i z kremem waniliowym,spotkałam się z takim robionym z śmietany kremówki ,i takim budyniowym ,jednak  nie była bym sobą gdybym czegoś nie zmieniła:)
ciasto  jest lżejsze    bo  puszysty biszkopt ,a krem z śmietanki 36%  ubitej świeżą wanilia

Biszkopt 

6 jaj
6 łyżek maki pszennej
6 łyżek maki ziemniaczanej
12 łyżek cukru
1,5 łyżeczki  proszku do pieczenia

ciasto wylać do formy i na wierzch wyłożyć   masę z płatków migdałowych

 Masa z migdałami na wierzch


opakowanie  migdałów w płatkach ok 200g zmieszać z cukrem
 ok pol  szklanki i wszystko wysypujemy na wierzch surowego jeszcze biszkoptu! 
 polewamy 2 łyżkami miodu i kilkoma łyżkami klarowanego masła po całości i pieczemy do momentu , biszkopt  się upiecze a migdały  zarumienia i stworzą z cukrem chrupiącą skorupkę:)
 180st ok 30-40 min


  ostudzić biszkopt ,przekroić w połowie i przełożyć ubita śmietaną z cukrem i świeżą wanilia:)  
 Wstawić  na noc do lodówki,no chyba ze nie wytrzymacie:)
   Smacznego!

Witryna niemiecka z naszym zdjeciem 


Ten przepis bierze udział w akcji waniliowy weekend
waniliowy-weekend-iv-zaproszenie





13 komentarzy:

  1. pysznie wygląda a ta pszczółka do dekoracji świetna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To już mam jeden pomysł co w święta będzie :) Jeszcze sobie poszukam, pobiegam i znajdę coś łatwego i smacznego, muszą być ze dwa, trzy placki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem Twoją wielką fanką (ale Ty o tym wiesz ;) )
    przepis świetny taki dla mnie

    spróbuję w tygodniu

    ściskam Ciebie mocno

    Kreska

    P.S. Placek wygląda obłędnie pszczołowo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem jak tu sie przy Tobie odchudzac:-)A ta pszczola to groznie wyglada:-) Gdzie mieszkasz w tych Niemczech? Ja przez prawie 3 lata w Frankfurcie nad Menem urzedowalam:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne ciasto, nie znałam takiego:) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo proszę o umieszczenie działającego banerka pod przepisem, a nie tylko obrazka. Banerek musi przenosić na stronę akcji. O tym jak poprawnie zainstalować baner w notce napisałam w opisie akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta migdałowa skorupka mnie oczarowała, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładne :-)
    Jeżeli się nie pogniewasz? Czynie sądzisz, że choć to nie jest dosłownie, ale w tłumaczeniu na język polski jakoś lepiej by brzmiało: "pszczele żądło" - zamiast - ukąszenie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) nie gniewam się , jednak to nie jest ukąszenie, tylko użądlenie:)Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. każda wersja tego ciasta jest przepyszna dzięki tym migdałom właśnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń