15 mar 2013

"Knuspriger Bienenstich - chrupiace "Uzadlenie pszczoły"

Niesamowite ciasto ,poznałam je  kilka lat temu w Niemczech 
gdy, tu przyjechałam do mojego obecnego a,wtenczas przyszłego męża:) 
Przywitał mnie takim właśnie ciastem  z jednej z  tutejszych cukierni:)smakowało cudownie, od razu się zakochałam:)i w moim przyszłym mężu i w cieście:)




Ciasto można dostać w każdej   niemieckiej cukierni ,a nawet w Lidlu , takie zamrożone gotowe. 
Oryginalne    robione na cieście drożdżowym i z kremem waniliowym,spotkałam się z takim robionym z śmietany kremówki ,i takim budyniowym ,jednak  nie była bym sobą gdybym czegoś nie zmieniła:)
ciasto  jest lżejsze    bo  puszysty biszkopt ,a krem z śmietanki 36%  ubitej świeżą wanilia

Biszkopt 

6 jaj
6 łyżek maki pszennej
6 łyżek maki ziemniaczanej
12 łyżek cukru
1,5 łyżeczki  proszku do pieczenia

ciasto wylać do formy i na wierzch wyłożyć   masę z płatków migdałowych

 Masa z migdałami na wierzch


opakowanie  migdałów w płatkach ok 200g zmieszać z cukrem
 ok pol  szklanki i wszystko wysypujemy na wierzch surowego jeszcze biszkoptu! 
 polewamy 2 łyżkami miodu i kilkoma łyżkami klarowanego masła po całości i pieczemy do momentu , biszkopt  się upiecze a migdały  zarumienia i stworzą z cukrem chrupiącą skorupkę:)
 180st ok 30-40 min


  ostudzić biszkopt ,przekroić w połowie i przełożyć ubita śmietaną z cukrem i świeżą wanilia:)  
 Wstawić  na noc do lodówki,no chyba ze nie wytrzymacie:)
   Smacznego!

Witryna niemiecka z naszym zdjeciem 


Ten przepis bierze udział w akcji waniliowy weekend
waniliowy-weekend-iv-zaproszenie





18 komentarzy:

  1. Musi byc smaczne

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wygląda a ta pszczółka do dekoracji świetna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To już mam jeden pomysł co w święta będzie :) Jeszcze sobie poszukam, pobiegam i znajdę coś łatwego i smacznego, muszą być ze dwa, trzy placki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem Twoją wielką fanką (ale Ty o tym wiesz ;) )
    przepis świetny taki dla mnie

    spróbuję w tygodniu

    ściskam Ciebie mocno

    Kreska

    P.S. Placek wygląda obłędnie pszczołowo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem jak tu sie przy Tobie odchudzac:-)A ta pszczola to groznie wyglada:-) Gdzie mieszkasz w tych Niemczech? Ja przez prawie 3 lata w Frankfurcie nad Menem urzedowalam:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne ciasto, nie znałam takiego:) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo proszę o umieszczenie działającego banerka pod przepisem, a nie tylko obrazka. Banerek musi przenosić na stronę akcji. O tym jak poprawnie zainstalować baner w notce napisałam w opisie akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta migdałowa skorupka mnie oczarowała, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładne :-)
    Jeżeli się nie pogniewasz? Czynie sądzisz, że choć to nie jest dosłownie, ale w tłumaczeniu na język polski jakoś lepiej by brzmiało: "pszczele żądło" - zamiast - ukąszenie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) nie gniewam się , jednak to nie jest ukąszenie, tylko użądlenie:)Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. każda wersja tego ciasta jest przepyszna dzięki tym migdałom właśnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już od jakiegoś czasu korzystam z tej https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-krakow diety pudełkowej i powiem wam, że na prawdę na takim cateringu mozna zrzucić parę kilogramów. Moim zdaniem jeśli tak jak ja chcecie schudnąć ale nie macie czasu gotować jest to dla was idealne rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja od jakiegos czasu zamawiam catering od maczfit, ale z kodem rabatowym z http://maczfit-rabat.pl jest jeszcze lepie :)

    OdpowiedzUsuń