10 kwi 2014

Macarons french kokosowe z kremem z białej czekolady i kokosa

Witajcie  moi drodzy:)
Jakiś czas temu piekłam macarons french z marcepanem kawowych i przepadłam:)bo, te francuskie ciasteczka uwiodły mnie całkowicie:).
Po tak udanym wypieku do głowy wpadł mi pomysł na kolejną odsłone tych cudeniek:)
Dlatego przygotowałam wersje dla tych co kochają kokos:).
Przyznam że,robiłam je dla mojego P.fotografa,
okazja była odświętna ,bo urodziny mojego smakosza:),który uwielbmia wszystko co kokosowe.


 Do tej wersji w miejsce mąki migdałowej użyłam 


45g kokos pulver
pozostałe składniki pozostały bez zmian.
białko 40g
cukier puder 75g
drobny cukier 10g 
i tak samo postępowałam jak przy macaronikach kawowych.
Jedyna róznica to to, że w kokosowych nie powstał charakterystyczny kołnierzyk.
Jednak poza tym szczegółem (tak wiem istotnym:)
wyglądają idealnie i tak też smakują,dlatego godne są publikacji :)



1.Wymieszać cukier puder z proszkiem kokosowym

2.Ubić  białko z odrobiną soli na sztywno dodać drobny cukier i ubijać dalej.Piana musi być błyszcząca.

3.Dodawać małymi porcjami mieszankę cukru pudru z proszkiem 
kokosowym.  
Połączyć łopatką mieszając na okragło po ściankach miski.

4.Masę włożyć w rękaw cukierniczy z okragłą tyłką i wyciskać porcje średnicy 3cm
 
Krem :
białą czekoladę 50g rozgrzałam w kąpieli wodnej dodałam śmietankę 2-3 łyżki
 oraz 
2 łyżki wiórek kokosowych.

Smacznego!

4 komentarze: