4 kwi 2014

Macarons french waniliowe z kawowym marcepanem


 Witajcie:)
Uważane są za prawdziwe wyzwanie, ich przygotowanie nie jednego odstraszyło i nie jednemu wyznaczyło drogę przez x prób do osiągnięcia cukcesu- idealnych macarons french
Jako blogerce kulinarnej wypadało bym choć raz upiekła te francuskie ciasteczka.Podięłam się więc wyzwania i już wiem że nie poprzestane na tej wersji,mam pomysły i chęci na kolejne kolory i smaki.




Spędziłam mnóstwo  godzin na czytaniu i ogladaniu filmików o macaronikach. 
Nie ograniczałam się do naszych rodzimych zródeł,miałam niedosyt więc sięgnęłam do źródła Francji,francuskich ekspertów i tak trafiłam na ten filmik tu ,gdzie Stephane Riss dokładnie tłumaczy i pokazuje jak zrobić macaroniki.
Polecam bo filmik jest jasny czytelny i cały opis dokładny.
Widać jakiej konsystencji powinna być masa,jak drobno jest przesiana mąka migdałowa(migdały),jak pracować ręką,jak szprycować masę,jak powinny wyglądać organoleptycznie macaroniki przed pieczeniem i po.
Najmniejszy szczegół ma znaczenie! 


 Gdy już się naczytałam :)
precyzyjnie przygotowałam się do wypieku,zaopatrzyłam się we wszystkie potrzebne przedmioty.
-przesiewacz do mąki i cukru
-stalowe drobne sito
-matę silikonową
-termometr kuchenny
(jesli bym zdecydowała sie na wersję na bezie włoskiej)
-rękaw cukierniczy 
-barwnik spozywczy 


 

Po tym jak naczytałam się o tym jakie to wyzwanie,że są trudne do przygotowania żeby nie powiedzieć niemożliwe:)
 Z duszą na ramieniu,z respektem i wagą:)w końcu zabrałam się za pieczenie. 
Fakt są wymagające, pracochłonne,wymagają precyzji i cierpliwości:)
Jednak to wszystko jest wykonalne:)

  Proporcje na 15 złożonych  macaroników:
45g zmielonych migdalow(te kupne najdrobniejsze są jeszcze za grube,przecierałam je dodatkowo przez sitko.)
75g cukru pudru bez grudek.
 40g białka
10g cukru drobnego do wypieków(ten pospolity do cukiernicy jest za gruby)
barwnik spożywczy w proszku ilość widoczna na zdjęciu

*****
1.Migdały zmielić jak najdrobniej się da,przesiać przez sito.
2.Wymieszać cukier puder z farbką w proszku(ważne żeby nie był to barwnik płynny)i zmielonymi migdałami.
3.Ubić  białko z odrobiną soli na sztywno dodać drobny cukier i ubijać dalej.Piana musi być błyszcząca.
4.Dodawać małymi porcjami zmielone migdały z cukrem pudrem do białka i
 połączyć łopatką mieszając na okragło po ściankach miski.

5.Przygotować blaszkę z papierem lub wyłożyć na blachę mate silikonową
6.Masę włożyć w rękaw cukierniczy z okragłą tyłką i wyciskać porcje średnicy 3cm

7.Odstawić makaroniki do obeschnięcia 45min i nagrzać piekarnik do 150st
8.Piec 15min

Po 5min  pieczenia zrobił sie kołnierzyk
9.Po wyjęciu blaszki z piekarnika jeśli piekliśmy na papierze zciągamy  cały arkusz z macaronikami na blat blaszkę spryskujemy wodą i wkładamy spowrotem arkusz z makaronikami na blaszkę.
10.Po przestudzeniu zciągnij z blaszki makaroniki 
(na 30 szt 2 ciasteczka potraktowałam jak odzrzut bo pękły.) 



Ciasteczka z wierzchu są  chrupiące,wewnątrz lekko się ciągną spód jest szklisty.

Wypełnienie: 
100g marcepanu
przepis Sylwi z blogu kierunek zdrowie
rum i kawa

Smacznego!
Spróbujecie też? ja już myslę o kolejnym razie:)


9 komentarzy: