19 kwi 2014

Sernik kokosowy z bezą włoską i sernik cytrynowy z gniazdkami z karmelu

Witajcie:)
Ten serniczek to twór chwili,po tym jak zorientowałam się ze,
 w szafce mam wiórki kokosowe i proszek kokosowy,który użyłam przy okazji pieczenia  macaroników kokosowych tu 
Więc cześć twarogu odłożyłam i upiekłam małą formę o średnicy 18cm.




ciasto na spody na blaszkę 18cm sr i 27cm
1.5 szklanki mąki pszennej
Pól szklanki cukru
2 żółtka
125 g masła
1 cukier waniliowy

masa kokosowa na sernik kokosowy 18cm
250 g twarogu 15% zmielonego 2 razy
200g wiórki kokosowe sparzone odciśnięte z wody-zmielone raz 
(mieliłam razem z twarogiem)
50g pudru z wiórek kokosowych
pól szklanki cukru
3 żółtka
60 g masła rozgrzanego
1łyżka mączki ziemniaczanej
na koniec dodaje białka ubite z 3 jajek.  
Piec w 160 st 50-60min 
przykryć wierzch papierem do pieczenia).
Po przestudzeniu przygotowałam 
beze włoską opalaną palnikiem na wierzch




 Masa cytrynowa na sernik cytrynowy 27 cm
1.7kg twarogu 15% zmielonego 2 razy
100g rodzynek
1-1.5szklanki cukru
10żółtek 
125g masła rozgrzanego
2 łyżki z czubkiem mąki  ziemniaczanej
starty zest z 2 dużych cytryn
sok z cytryn 
Mase miksuje na szybkich obrotach ok 5min
na koniec  dodaje białka ubite i łącze łopatką.
Piec w temp 180 40-50min
polewa krowkowa z orzechami i 
gniazdka z karmelu z jajkiem marcepanowym.



Smacznego!



3 komentarze:

  1. Asiu piękny serniczek :) bardzo podoba mi się ta fakturka :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne są, oba - nie mogę się zdecydować, czy bardziej podoba mi się beza, czy karmelowe gniazdka :) Pyszne musiały być :)

    OdpowiedzUsuń