20 maj 2014

Ciasto z rabarbarem -jak wykorzystać rabarbar z kompotu?


Witajcie moi drodzy:)
Na weekend gotowałam orzeźwiający kompot z zielonych części  rabarbaru z dodatkiem mięty.
Nie będe sie nad tym rozpisywać bo, to tak jakbym miała pisać jak ugotować wode:)



Po przelaniu kompotu do butelek zostało mi sporo miąższu, który szkoda było mi wyrzucić tym bardziej że, miał ładny zielony kolor,więc upiekłam ciasto.
Dodatkowo na wierzch ułorzyłam karmelizowane czerwone części rabarbaru który mi został.




ciasto na blaszke 23cm*23cm

150 mąki żytniej razowej(moja -1 pełna szklanka)
100g mąki pszennej 
100g cukru brązowego trzcinowego
80g miekkiego masła
  2 jajka
2 opakowania cukru waniliowego 
poł łyżeczki proszku do pieczenia.
 rabarbar ok 1kg 
cukier do karmelizacji 4 łyżki 



  Żółtka rozetrzeć z cukrem i masłem na gładką mase,dodać mąke,proszek do pieczenia,cukier waniliowy i piane ubitą na sztywno,
(ciasto musi być poł lejące podobne jak babkowe),gdyby było za twarde wystarczy dodać odrobine wody mineralnej gazowanej.
łyzką wyłożyć ciasto ba blaszke.
Miąższ z kompotu odcedzić i oddusić na sicie, zblendować na mus i wyłożyć na ciasto, posypać brązowym cukrem.
Czerwone części rabarbaru skarmelizować na patelni z cukrem i ułożyć na wierzch.
Piec w tem 180 st ok 50-60min 

Smacznego!

 

1 komentarz:

  1. Ciasto idealne na deser, podwójnie rabarbarowe i bardzo apetyczne :))

    OdpowiedzUsuń