26 lis 2013

CIASTECZKO Z WRÓŻBĄ



Witajcie  kochani:)
 Niedługo Andrzejki ostatnia okazja do hucznych zabaw przed adwentem okazja do wróżb np z woskiem:)




 Pamiętam że,co roku jako dzieci  lałyśmy z siostrami wosk przez dziurkę od klucza:)
Była  to świetna zabawa tym bardziej gdy, każda z nas zaczęła odczytywać wróżbę  z cienia rzucanego przez figurki na scianie:)
i jakos tak zawsze było że, kazda z nas widziała zupełnie co innego,a raczej to co chciała zobaczyć:)patrząc na swoja figurkę:)
Jeśli planujecie bawić się hucznie, mam dla was propozycje! ciasteczko  z wróżbą.

 na ok 20ciasteczek potrzebujemy:
100g maki 
1jajo
3 łyżki cukru
1 łyżka wody
 1 łyżka oleju
1 cukier waniliowy
1/2 łyżeczki mieszanki zmielonych gwiazdek anyżowych z cynamonem


Wyrabiamy ciasto podsypując make wedle potrzeby.
Rozwałkowuję ,wycinam krążki.Wróżbę zawijam jak w pierożku sklejam brzegi i układam na blaszce.
piekę  ok 10min  temp 120 st. 

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. a mieszankę idzie gdzieś kupić? a co zamiast niej może być? :):))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja droga ja taka mieszankę stworzyłam sama:),mozolnie ucierając gwiazdki w moździerzu hihi,można użyć malaksera itp,a zamiast tej mieszanki oczywiscie można użyć każdego innego dodatku aromatyzującego wedle własnego smaku.Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Wyszły bardzo profesjonalnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Asiu super ciasteczka! wykonanie rewelacyjne :) pamiętam, że takie ciasteczka z wróżbą, czy jakimś kawałem chciałam upiec na swoje wesele. Nadmiar rzeczy do zrobienia mi sprawił, że musiałam sobie to podarować, ale wspomnienia super :))
    Pozdrawiam cieplutko i życze kolejnych fajnych pomysłów :)
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)dziękuje serdecznie Olinko:),faktycznie przygotowania do wesela pochłaniają czas:( mam podobne wspomnienia :) Pozdrawiam równie serdecznie moja droga:)

      Usuń
  4. Podoba mi się kształt ciastek, jeszcze nie piekłam pod taką postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  5. My swoje ciasteczka już też zrobiliśmy;-)
    http://www.jakugotujesz.pl/?recipes=ciasteczka-z-wrozba

    Pozdrawiamy!:)

    OdpowiedzUsuń