7 lut 2013

Indyk faszerowany kasztanami

Wiajcie:)
Myśląc   wczoraj o tym co  zrobić na obiad , wymyśliłam sobie łatwy przepis na  indyka faszerowanego kasztanami jadalnymi, amerykanie   jedzą   indyka   na Święto Dziękczynienia ,a dlaczego u nas nie miało  by się go jadać na co dzień:) Mięso  jest chude  smaczne i zdrowe.

 a ze, miałam indyka w zamrażarce  dokupiłam  tylko  kasztanów  jadalnych, świeży rozmaryn i zabrałam  się do gotowania.



Po rozmrożeniu
Umyłam indyka,następnie w moździerzu przygotowała    pastę   z świeżego rozmarynu soli,  pieprzu, i oleju,natarłam całego ptaka   przygotowana marynata odstawiłam do lodówki na  noc.
Farsz z kasztanów przygotowałam rano 

  • 30 dag kasztanów jadalnych
  • 1  cebul
  • 2 łyżki masła
  • świeży rozmaryn
  • do smaku Sól,
  • do smaku pieprz
  • 1 bułka
  • jajko
  • 50g żurawiny  
  •  
  •  Na patelni  na maśle podsmażyłam cebulkę dodałam ugotowane kasztany doprawiłam  rozmarynem, pieprzem i sola  ,dorzuciłam  żurawiny suszonej ,bułkę i jajko wszystko razem połączyłam i nafaszerowałam indyka 
  •   
  • Czas pieczenia musimy liczyć  min 40min na każdy kg mięsa ja piekłam ok 2 godzin w rękawie  foliowym,przy czym pol  godziny przed końcem rozcięłam rękaw  by skorka się zarumieniła   polewałam tez co chwile wytopionym tłuszczem z brytfanki.
  •  
  • do tego jako dodatek upiekłam jabłka i pieczone ziemniaczki.
  • Zostały mi z obiadu piersi indyka, ale to nie problem,można zjeść je na kanapce na zimno i posmarować np dżemem żurawinowym.
  •   





2 komentarze:

  1. Bardzo apetycznie wygląda :)
    U nas pewnie byłby problem z kasztanami, w małych miejscowościach na pewno , może można nadziać czymś innym? Aśka, proszę daj propozycję innego nadzienia, tak dla tych co nie zdobędą kasztana :)

    OdpowiedzUsuń