23 wrz 2013

SLIWKI , WINOGRONO,NEKTARYNKI W ZALEWIE OCTOWEJ -MOJA MALA ZIMOWA SPIZARNIA

Witajcie:)
Dzisiaj coś z mojej małej  spiżarni  na zimę:),
staram się na co dzień  mięć w domu zawsze jakieś owoce sezonowe,tym razem kupiłam więcej bo cena była zachęcająca,
 gdy, już zaspokoiłam apetyt:) z reszta postanowiłam coś zrobić!
 śliwki i winogrono samo prosiło się by je zamarynować w słojach:),a i kilka nektarynek leżało samotnie więc też trafiły do weków:)
przyda się na okres świąteczny do mięsiwa,lub na inne okazje:)których nie brakuje:).




Zalewa

1 szkl cukru
1 szkl octu5%
1.5szkl wody
1 laskę cynamonu
2 goździki
pol gwiazdki anyżu
i kawałek laski wanilii 
 pogotowałam ok 30min 


Śliwki można zamarynować całe z pestkami , lub wydrylować, ja zrobiłam jeden słoik z pestkami i jeden bez:)
Winogrono po nakłuwałam  wykałaczką i tez włożyłam do słoików.Zalałam gorącą zalewa, zakręciłam słoje i pasteryzowałam ok 20min.
Użyłam garnek z  wkładką na dno.Po wyjęciu słoi  z garnka   odstawiłam do góry dnem.


Smacznego!


 

7 komentarzy: