22 wrz 2013

CHALWA DOMOWA -smaczna i zdrowa

Słodycze:)
temat każdemu doskonale znany:)
Nie znam człowieka który ,by nie lubił słodkości:)
Odkąd zmieniłam dietę i postanowiłam zdrowo się odżywiać , takie alternatywy  dla kalorycznych smakołyków w sklepie są dla mnie na wagę złota:),
Przepis dojrzałam u Sylwii z blogu
 kierunekzdrowie
która, przyznam zaraziła mnie swoim podejściem do żywienia i przygotowywania posiłków:)w wersji tej zdrowszej,
 co nie znaczy mniej smacznej,wręcz przeciwnie! Przekonałam się nie raz że, dania nie  dość że,  są zdrowsze i niekaloryczne to smakują o niebo lepiej niż te  nafaszerowane białym cukrem ,który od nadmiaru aż gryzie podniebienie, i pełne  wypełniaczy i tłuszczów, które zabijają prawdziwy smak  np sezamu :)w chałwie
.
Chałwa domowa:)
 

I tak musiałam koniecznie wypróbować przepis ,
kochani jest genialny:),już nigdy nie kupie gotowej chałwy!!!
Pierwsza wersje przygotowałam z pistacjami ,które akurat miałam w szafce:),jednak wiem że, na tej wersji niepoprzestanie:).

Użyłam 500g sezamu niełuskanego
200g pistacji 
miód leśny
ekstrakt z wanilii

Ziarna sezamu uprażyłam delikatnie na patelni,niemożna spalić  ziaren bo będą gorzkie.Przerzuciłam do blendera i zmiksowałam na proszek,choć nie do końca   bo lubię   gryząc czuć  delikatnie na zębach ziarenka:)
Pistacje posiekałam nożem ,dodałam do zmiksowanych ziaren sezamu,doprawiłam ekstraktem z wanilii,wymieszałam i dodałam  stopniowo po łyżce miodu wszystko razem wyrabiając najpierw łyżką , jednak w późniejszym etapie najwygodniej jest  dłońmi.
Gdy wszystko ładnie się połączyło masę wyłożyłam do foremki, okryłam folia spożywcza i włożyłam do lodówki.
Uwierzcie smak nieziemski:)
Smacznego!

Taka chałwa będzie u mnie gościć na świątecznym stole,obowiązkowo jako świąteczny smakołyk:)

12 komentarzy:

  1. mój tato byłby w siódmym niebie! chyba mu taką zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie lubię tradycyjnej chałwy takiej jaka jest w sklepach ale ta wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Zanetko zapewniam że, to jest smak prawdziwej chałwy:)koniecznie wypróbuj:)Pozdrawiam

      Usuń
  3. wygląda bosko, musze wypróbować przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. wydaje się, że nie jest trudna do zrobienia. Pewnie za jakiś czas skuszę się :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi sie podoba to co napisalas na gorze Asiu, szczegolnie o zdrowym jedzonku:-) Ciesze sie, ze Cie to wciagnelo:-) A Twoja chalwa wyglada genialnie! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  6. my uwielbiamy Chałwę często jak w lidlu są tygodnie greckie kupuję wtedy taką chałwę. Spróbuję zrobić ;)

    KRESKA

    OdpowiedzUsuń
  7. A czy długo taka chałwa jest świeża? Czy trzeba zjeść od razu? ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chalwa moze spokojnie lezec w lodowce tydzien jednak zapewniam ze zniknie wczesniej:)Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Wygląda smakowicie!!! Muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń