28 sty 2014

PALUSZKI RYBNE DOMOWE

Witajcie moi drodzy.
Dziś mam bardzo smaczna propozycje na rybkę:)
Przepis skomponowałam z myślą
o dzieciach,które nie bardzo lubią rybę na obiad.
Dziwi mnie zawsze to że, kupne paluszki rybne pałaszują bez zająknięcia:)
Dlatego przygotowałam  domowe paluszki rybne,które nie dość ze są smaczniejsze od tych kupnych to mamy tez pewność co jedzą nasze pociechy:)
Ze specialną dedykacją 
dla mojej wierniej czytelniczki :)
Mam nadzieje ze spelniłam oczekiwania:)mamy i paluszki rybne zasmakuja jej córeczce:)


Wersja podstawowa

Na 30szt potrzebujemy 
700g ryby   np dorsz u mnie to był łosoś norweski
3łyżki  stołowe cebulki prażonej 
(ewentualnie szalotki zeszklonej na patelni)
1 żołtko
1 jajo
białko zużyjemy do panierki.
sol pieprz 
maggi
ok 2 łyżki mąki
mleko opcjonalnie. 
bułka tarta
 przyprawa do ryb w skład której wchodzi
pietruszka,kolendra,tymianek,oregano,papryka słodka,


Rybę mielimy razem z cebulka prażoną ,przyprawiamy dodajemy zołtko i dokładnie mieszamy.
Jeśli ryba jest mięsista ,dobrej jakosci i niewodnista nie potrzeba dodawac żadnych "zlepiaczy"po co ładowac bułkę czy makę ,wystarczy że,jest ona w warstwie panierki.
Wystarczy  żołtko i dobre wyrobienie farszu w rekach.

 Możemy wzbogacić  farsz dodatkowo o swieżą natkę pietruszki a co za tym idzie w porcje witaminy C.

Z pozostałego białka,jajka ,maki i mleka przygotowujemy ciasto ,przyprawiamy sola i pieprzem. Konsystencja powinna byc lejąca.
Formujemy paluszki (mozna pomoc sobie foremką) obtaczamy w cieście ,nastepnie w bułce tartej i smażymy na złoty kolor.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Piękne Ci wyszły! Ja też kiedyś takie robiłam dla dzieci:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. 100% o niebo lepsze niż kupne, rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. domowe zdecydowanie lepsze od kupnych, te kupne są straszne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno o niebo smaczniejsze niż gotowce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie ma to jak swojej roboty paluszki rybne:) wyglądają pięknie:)
    pozdrawiam: www.martawkuchni.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmm wyglądają i zapewne smakują obłędnie pysznie. Ja na bank je zrobię mam już skopiowany przepis ;))))))

    Ściskam mocno :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam ryby, a domowe paluszki jeszcze bardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne! Jestem pewna że wszystkim bardzo smakowały, szczególnie, że zrobiłaś je z łososia norweskiego który jest przepyszną rybką :)

    OdpowiedzUsuń