26 kwi 2016

Ciasto na pizze na orginalnej Włoskiej Le Farine Magische "00"



witajcie:)

Ciasto na pizze jest ciastem typu focaccia.
Idealne, oryginalne zawsze i wyłącznie robione ręcznie obowiązkowo  na mące chlebowej
 typu 0 lub 00. 
Po informacje o tym co to za maka,jak się ja wytwarza i czym rożni się od innych  odsyłam do Wikipedii .



Le  Farine Magische "00"
Pizza 1kg
 Mąke przywiozłam z Toskanii, gdzie kupiłam ja w jednym z popularniejszych marketów we Włoszech Coop.
Mąka jest też dostępna  na stronie Lo Conte shop
Wybór na polkach był bardzo duży.Nie znając marek wybór był dość trudny, dlatego podczas wyboru kierowałam się odczuciami wizualnymi i wartością mąki.


Wybrałam opakowanie które było jednym z najatrakcyjniejszych, przy czym jakościowo b.dobrym.
Torebka nie jest zwykła papierowa,którą łatwo jest uszkodzić a z grubej folii.To przesądziło o wyborze a za razem  dawało większą pewność,ze przewiozę mąkę nieuszkodzoną:)
Cena tez nie była jakaś zawrotna 1.99E,choć można było dostać mąke typ 00 już za 30 centów.
 Z pomocą przyszli mi tez  zaprzyjaźnieni Włosi:)a raczej Włoszka która jak to typowa Włoska kucharka ugniata cuda z mąki:)dlatego dość znacząco obciążyłam  samochód:)

  
Ciasto na 2 pizze o średnicy 30cm i grubości od 3-5mm,bo
 taka powinna być włoska pizza:)

300g maki typ 00
150 ml wody
100ml ciepłego mleka
20g drożdży świeżych
2 łyżki oliwy aromatyzowanej  
pol łyżeczki soli

Ciasto wyrabiamy rękoma,jet bardzo plastyczne i ciągliwe.
Odstawiamy do wyrośnięcia po czym w rekach rozciągamy do pożądanej  wielkości.
Pizze smarujemy sosem pomidorowym z tymiankiem.Układamy ulubione dodatki i pieczemy w jak najwyższej temperaturze.U mnie to 250 st ok 15 min



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz