18 sty 2015

Rustykalna drożdżówka z owocami i kruszonką z brązowego cukru

Witajcie:)
Karnawał trwa  i choć natłok codziennych obowiązków nie pozwala mi świętować tego faktu w tygodniu, to o tyle weekend jest takim momentem kiedy  udaje mi się wygospodarować chwilkę, by coś przygotować:)
Zapraszam Was na szybka i pyszną puszystą drożdżówkę,
 pachnącą masłem, rozpływającą się w ustach z wilgotną owocową warstwą, którą przykrywa słodka chrupiąca  kruszonka z brązowego cukru:)


na keksówke :
300g mąki
75g cukru drobnego do wypieków
3 zółtka
100g masła rozgrzanego
20g drożdży
100ml ciepłego mleka w tym
50ml ciepłego mleka do nastawienia zaczynu drożdżowego

kruszonka
100g mąki
50g cukru brązowego
50 g zimnego masła

Mąke przesiać do miski,zrobić wgłębienie na środku i wlać ciepłe mleko,pokruszyć drożdże,zostawić do wyrośnięcia drożdży
Po czym wbić 3 żołtka dodać cukier, aromat i wszystko dokładnie połączyć.
Wyrabiać  dobrze ciasto, u mnie to trwa ok 10 min.
Małymi partiami dodawać płynne masło(przestudzone)i ponownie wyrabiać.
Ciasto włożyć do miski ,przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnęcia.
Blaszkę wysmarować masłem ,wysypać maką i włożyć ciasto delikatnie rozciągając w dłoniach na długość foremki.
Przykryć do ponownego wyrośnięcia.
Na wierzchu poukładać owoce,delikatnie wbijając je w ciasto.
Posypać obficie kruszonką.
Piec 40min w temp 170.st.
Posypać cukrem pudrem.

Smacznego!


5 komentarzy: