29 lis 2013

ANDRZEJKOWY ROLMOPSIK W AROMATYCZNYCH PRZYPRAWACH ŚWIĄTECZNYCH


Witajcie moi drodzy:)

Z okazji Andrzejek 
przygotowałam co nie co:)a  że,  osobiście znam aż dwóch Andrzejów:) z którymi niestety nie mogę świętować przygotowałam
 rolmopsy śledziowe z tej okazji:)






 Zalewe zrobiłam w świątecznym
 korzennym aromacie,więc  takie rolmopsy
 będą również  idealne komponowały się z Wigilijnymi i Świątecznymi daniami:)  

Użyłam

5 śledzi solonych z beczki
papryka czerwona 
szalotki
ogórki  korniszony
1/2 szklanki octu 10%
1 szklanka wody
1 łyżeczka cukru
sok z 2 pomarańczy
4 ziarenka  ziela angielskiego
1 łyżeczkę gorczycy
3 goździki
łaskę cynamonu
1cm imbiru świeżego
łyżeczkę pieprzu kolorowego 
1/2 łyżeczki ziaren kolendry
1 gwiazdka anyżowa

 1.śledzie oczyściłam z ości rozdzieliłam  na filety i odstawiłam namoczone w zimnej  wodzie na ok 2h
2.korniszony przekroiłam wzdłuż na pol,paprykę pokroiłam w grubsze słupki .
szalotki na ćwiartki.
3.Pozawijałam każdy filet z kawałkiem cebulki ogórka i papryki  spięłam  wykałaczkami .

4. Wodę wlałam do garnuszka dołożyłam laskę cynamonu, gwiazdkę anyżową i pozostałe  przyprawy.

pogotowałam chwile po czym dodałam ocet .
5.Rolmopsy poukładałam w szerokim słoju i zalałam przestudzona zalewa.

Smacznego!

Taka zakąska przyda się jak nic w Andrzejkowy wieczór:)
nie obędzie się też bez 
 Ciasteczka z wróżbą

Z tej okazji 
 Chce  tez serdecznie pozdrowić wszystkich Andrzejów
 i złożyć im Najserdeczniejsze życzenia:).
........*******.........
Specjalne pozdrowienia
 śle oczywiscie do tych mi znanych osobiście
Kochani :)
życzę Wam
 szczęścia spełnienia i zadowolenia.

6 komentarzy: